StyraHem.se drivs av Tarra AB, orgnr: 556819-9953, Sorterargatan 12, 162 50 Vällingby.
Allmänt
StyraHem reserverar sig för eventuella fel i text eller bild i webbutiken. Bilderna är enbart illustrationer och avvikelser i färg, form och utseende kan förekomma.
Vi levererar endast inom Sverige.
Beställning
Beställningar är bindande och sker endast via vår nätbutik, om inte annat avtalats. För att handla hos StyraHem.se måste beställaren vara minst 18 år, annars kvävs målsmans godkännande. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt medför att StyraHem.se lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.
Vi förbehåller oss rätten att neka fakturabetalning vid betalningsanmärkningar eller felaktiga personuppgifter. Vid fakturabetalning skickar vi enbart till köparens folkbokföringsadress.
Priser
Alla priser på StyraHem.se anges i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms (25%).
Leveranstid
Vi skickar beställningen samma dag då det är möjligt annars efterföljande arbetsdag. Alla beställningar skickas med 1:a klass och levereras normalt efterföljande arbetsdag.
Frakt
StyraHem erbjuder alla kunder inom Sverige en enhetsfrakt på 59 kr. Vid köp för 750 kr eller mer erbjuder vi fri frakt. Vi skickar vanligtvis våra mindre paket med PostNords 1:a klass brev, Varubrev och större paket med PostNord Mypack Collect.
För miljöns skull återanvänder vi kartonger och packmaterial från leverantörer när vi paketerar våra produkter.
Hämtas vårt lager
Vi erbjuder att beställningen hämtas från vårat lager i Stockholm, Vällingby. För att göra en hämt-beställning väljs det fraktalternativet i kassan. Beställningar som hämtas är fraktfria och kan hämtas direkt efter att beställningen är betald. Obs, ingen bekräftelse skickas ut att den är packad.
Beställningen hämtas på Sorterargatan 12 i Vällingby på vardagar mellan 9,00-15.30, avvikelser kan i undantagsfall förekomma. Kontrollera alltid beställningsbekräftelsen för mer information. Använd porttelefonen när ni är på plats. Vissa dagar kan vi finnas på plats utöver det. Ni kan ringa på 010-550 00 80 för att kolla att vi är på plats mm.
Betalning
Du betalar med Swish, kontokort, kreditkort, faktura, delbetalning, internetbank eller förskottsbetalning.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.
Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BUTIKSNAMN överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår enligt en årsräntesats om 20 % med tillägg av vid var tid gällande referensränta. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor.
Företagsfaktura
Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta enligt en årsräntesats om 20 % med tillägg av vid var tid gällande referensränta från förfallodatum till dess full betalning sker.
Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158‑7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08‑514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com
Delbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98%.
Allmänna villkor, Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Förskottsbetalning
Bankgironumer: 672-6665
Swishnummer; 123 562 58 35
Uppge beställning- eller ocr-nummer vid betalning till Bankgiro eller Swish.
Ångerrätt
Enligt distanshandelslagen har ni alltid 14 dagars ångerrätt på alla varor. Ångerfristen börjar gälla den dag ni mottagit varan.
Du har rätt att undersöka varan men den måste vara i oförändrat skick, varan ska kunna säljas vidare.
Kontakta oss på info@styrahem.se för mer information innan ni returnerar varan. Ni ska ange ordernummer, namn och adress. Vid retur betalar ni som kund returfrakten. Återbetalning vid retur sker inom 30 dagar.
Vi löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Ej avhämtad försändelse gäller inte som retur eller ångrat köp. Kunden måste hämta ut ett beställt paket och därefter eventuellt returnera det. Försändelse som ej löses ut och sedan går i retur till StyraHem debiteras med 250 kr för att täcka StyraHems kostnader för transport och administration.
Garanti & reklamation
Vi lämnar ett års garanti på våra produkter från och med produktens ursprungliga inköpsdatum. Garantin täcker fel som orsakats av material- eller tillverkningsfel. Förbrukningsmaterial som t.ex. batterier täcks inte av garantin.
Om en vara är skadad eller på annat sätt defekt skall du reklamera varan genom att omedelbart skriva till oss på info@styrahem.se. Ange ordernummer och vilken vara det gäller så hjälper vi dig att skicka tillbaka varan på bästa sätt. Vi ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen med en likvärdig vara eller med pengarna tillbaka. Vid reklamationer kan du som kund ibland få lägga ut för returkostnaden vilket återbetalas så fort reklamationen blivit godkänd.
Varor som har en synlig skada, saknas eller är av fel typ i leveransen ska dokumenteras med foton av leveransen inklusive låda och packmaterial. Samma sak gäller försändelser som har en yttre skada. Väg även leveransen inkl allt. Meddela oss snarast om detta.
I de fall vi byter ut en felaktig vara utan att den returneras till oss så ska den trasiga varan sparas under garantitiden. Om det inte är möjligt kan varan förstöras i samband med utbytet och foto på det skickas till oss. Detta för att vi ska kunna hantera ev kommande reklamationer av samma produkttyp.
Återbetalning vid reklamation sker alltid inom 30 dagar. Vi löser ej ut varor som återsänds mot postförskott. Vid eventuella reklamationstvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Varor som skickas till oss som inte är defekta returneras till kunden. Kunden står för fraktkostnaderna både till oss och återsändning. Vi reserverar oss rätten att debitera för felsökning till en kostnad av 500 kr per timme, med en minsta debiteringsperiod på en halvtimme.
Personuppgifter
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och endast i syfte till att kunna fullfölja beställningar, vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part. De kan också användas av oss för att skicka ut specialerbjudanden från vår butik om du valt att låta oss göra det.
Du som kund har alltid möjlighet att begära ut den information vi har sparat om dig.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, leverantörers leveransförseningar samt därmed jämförbara händelser utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.